Preskoči na glavno vsebino

Zobki in sladkorna bolezen



Že kar nekaj časa nisem objavila nobenega bloga. Razlog za to je predvsem v pomanjkanju časa. Začela se je šola, nov razred in posledično več dela. Ampak vse to ni edin razlog. Razlog je bil predvsem  v tem, da sem šla skozi zelo težko preizkušnjo o kateri enostavno nisem mogla govoriti. Ja, sladkorna prinese takšne ali drugačne tegobe in včasih je tudi meni težko spregovoriti o njih.  Sedaj sem sprejela situacijo in nadaljujem s svojim življenjem in tako  sem se odločila, da vseeno nekaj o tem zapišem.

Naj dvigne roko tisti, ki ob omembi zobozdravnika, začuti slabost in stiskanje v trebuhu… Med njih spadam tudi sama. To je eden izmed razlogov, da sem se jim izogibala, kolikor se je le dalo. Če bi lahko zavrtela čas nazaj, bi redno hodila na preglede in se jim ne bi izogibala kot ''hudič križa''. Ampak žal tega ne morem storiti, lahko samo živim s posledicami svojih odločitev.

Moja nočna mora se je začela pred natanko enim letom, meseca septembra. Nenadoma sem začutila močno bolečino v levem spodnjem predelu čeljusti. Bolečina je iz ure v uro postaja vedno bolj neznosna. Obiskala sem zobozdravnika. Nisva ugotovila izvora bolečine. Tako sva se odločila popraviti levo spodnjo sedemko. Bolečina ni prenehala, temveč se je stopnjevala. Potrebovala sem pomoč na urgenci, kjer so mi dali protibolečinsko injekcijo. V naslednjih 7 dneh sem obiskala zobozdravnika vsak dan. Po 10 dneh neznosnih bolečin in odprtih treh zobeh, smo se odločili odstraniti šestko. To odločitev obžalujem še danes. Želim si, da bi takrat poiskala drugo mnenje in obiskala samoplačniškega zobozdravnika. Vendar od hudih bolečin, nisem zmogla niti razmišljati. Želela sem samo, da se preneha. Ampak žal s tem zgodba ni bila zaključena. Po vsem tem sem poiskala odlično zasebno zobno ambulanto, katerim sedaj res zaupam, saj se resnično trudijo izboljšati situacijo v kateri sem se znašla. Eno leto kasneje, še vedno vsaj 2x mesečno obiščem zobozdravnika. Bolečine so še zmeraj prisotne. Prognoza ni bleščeča. Karies na 6 zobeh in zobni pulpitis na dveh zobeh, odstranitev modrostnih zob ter deformacija čeljustne kosti. O neznosnih bolečinah, ki so mi jih zadali zobje in posegi v zadnjem letu, sploh ne bom govorila. Vseh zadnjih 6 mesecev sem preživela na takšnih ali drugačnih posegih. Posledično se nisem mogla udeležiti Mariborskega teka, ki sem si ga zadala za izziv (kar me je res dotolklo :(. Občutek neuspeha, seveda besna na sladkorno).  V najhujšem obdobju po operacijah nisem mogla niti pospravljati, posesati tal, se preobleči ipd. Shujšala sem 10 kg (rada se pohecam, da je to edina pozitivna stvar v celotni situaciji).

Dragi moji cukrčki,  poskrbite, da bo vaša sladkorna bolezen urejena. Znanstvene raziskave so pokazale, da je pri sladkornih bolnikih povečana možnost pojava gingivitisa in paradontitisa. Prav tako smo cukrčki nagnjeni k nastanku zobne gnilobe in hitrejši izgubi zob. V primeru, da imate sladkorno bolezen in tudi kadite, pa se možnosti k pojavu zobnih težav podvojijo. Sladkorni bolniki smo namreč bolj dovzetni za bakterijske okužbe, saj se naš imunski sistem težje bori z bakterijami, ki napadajo dlesni. 2x letno obiščite zobozdravnika. Pomembno je, da je vaš zobozdravnik seznanjen z vašim zdravstvenim stanjem. Poskrbite za ustno higieno (ščetkanje in nitkanje!)  in za urejen sladkor s čim manj nihanji.

Razlog za moje težave ni samo v sladkorni bolezni, je pa ta vsekakor pripomogla k temu.
Življenje nam prinese dobre in slabe trenutke, pomembno je, da se borimo in preživimo slabše čase. Saj veste, za dežjem vedno posije sonce. =)


Komentarji