Preskoči na glavno vsebino

Inzulin, življenjska pravica ali nadstandard?


Nikoli, ampak res nikoli v življenju nisem pomislila, da bi v 21. stoletju lahko trpeli zaradi pomanjkanja inzulina. Najhuje pa je to, da niti ne gre za pomanjkanje inzulina samega, temveč pomanjkanje denarja za nakup inzulina. Kam gre ta svet? 

Sladkorna bolezen ni nadstandard in ni posameznikova izbira, temveč je bolezen, ki izbere nas, mi pa se naučimo živeti z njo. Zakaj po tem takem biti kaznovan z višjimi stroški življenja? Zakaj si potemtakem moraš dobesedno plačevati za svoje življenje? Hvala bogu živim v Sloveniji.

ZDA je namreč uvedla visoke cene inzulina. Sama se tega nisem zavedala, dokler nisem začela pisati tega bloga in slediti drugim blogerjem na različnih straneh. Vse te informacije so me pretresle. Inzulin in ostale stvari za zdravljenje sladkorne bolezni, so bile zame samoumevne. Mi pač to dobimo, to je naša pravica, da lahko živimo. Potem pa BUM. V Ameriki v 21. stoletju stavkajo in ljudje umirajo zaradi pomanjkanja inzulina in finančnih težav ob nakupu drugih medicinskih pripomočkov za vodenje sladkorne bolezni. Zakaj? Ker si ga finančno ne morejo privoščiti. Sramota za državo!  
Cene ene ampule inzulina v ZDA se gibljejo med $275  - $300. Povprečno jih sladkorni bolnik porabi do 3 ampule na mesec. Obstaja inzulin nižjega cenovnega razreda (WalMart), kateri stane $25 ena ampula. Formula tega inzulina je starejša in slabše učinkovita. 
V raziskavi so ugotovili, da sladkorni bolnik v ZDA za vse pripomočke, ki jih potrebuje za vodenje sladkorne bolezni, povprečno mesečno porabi $360 (nima senzorjev in podobnih dodatkov, v nasprotnem primeru vrednosti presegajo $1100). Primerjava je zajela tudi našo sosednjo državo Italijo, kjer prebivalec povprečno za vse pripomočke porabi $19 na mesec.  

Žal mi je za vse ljudi, ki so zaradi takšnega razloga v 21. stoletju umrli. Hkrati pa me je zadela ena misel, na katero nisem nikoli pomislila. Sama sem svojo bolezen sprejela za svojo življenjsko sopotnico, ki na mojo žalost nikoli ne bo zahtevala ločitvenega postopka (haha :D). Nikoli  v teh 23. letih pa nisem pomislila, da bi me ta življenjska sopotnica lahko stala življenja. Vem, smešno. Ampak sama situacij s hipo ali hiperglikemijami, nikoli nisem jemala kot življenjsko ogrožajočih. Seveda sem se zavedala, da ima lahko slabo urejena sladkorna bolezen izredno slabe posledice na moje telo in nadaljnje življenje, vendar nikoli nisem pomislila na smrt. Na nekaj tako dokončnega. Do sedaj. Vse skupaj mi je dalo misliti. 

Vem, da v Sloveniji tudi ne štima vse tako, kot bi moralo. Včasih sem besna na zavarovalnico. Želim si, da bi bili senzorji dostopni vsem, ker si jih zaslužimo in, ker jih življenjsko potrebujemo. Hiter padec sladkorja ponoči, lahko vodi v komo in smrt. Želim si, da nam ne bi omejevali listkov za merjenje sladkorja v krvi, ker presneto dobro vsi vemo, da si cuker ne izmerimo samo 4x na dan.  Želim si, da ne bi bili tako zahtevni do datuma natančno, kdaj lahko opravimo dvig in mi vsako leto s tem grenili poletni dopust. Želim si, da mi ne bi bilo potrebno toliko denarja zapraviti za vse kreme, obliže in druge stvari. Ampak, mi imamo inzulin na recept. In ne samo to, dobimo ga toliko, da ga dejansko čez mesec ne more zmanjkati. Tako, da hvala Slovenija. Kljub vsemu nam naš sistem omogoča ŽIVETI. Nas ne kaznuje, ker smo zboleli za boleznijo, katere nismo sami izbrali. Včasih enostavno moramo poiskati dobre stvari v slabih in biti za njih hvaležni. 

Več informacij o tem  najdete tukaj: 


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Zobki in sladkorna bolezen

Že kar nekaj časa nisem objavila nobenega bloga. Razlog za to je predvsem v pomanjkanju časa. Začela se je šola, nov razred in posledično več dela. Ampak vse to ni edin razlog. Razlog je bil predvsem  v tem, da sem šla skozi zelo težko preizkušnjo o kateri enostavno nisem mogla govoriti. Ja, sladkorna prinese takšne ali drugačne tegobe in včasih je tudi meni težko spregovoriti o njih.  Sedaj sem sprejela situacijo in nadaljujem s svojim življenjem in tako  sem se odločila, da vseeno nekaj o tem zapišem. Naj dvigne roko tisti, ki ob omembi zobozdravnika, začuti slabost in stiskanje v trebuhu… Med njih spadam tudi sama. To je eden izmed razlogov, da sem se jim izogibala, kolikor se je le dalo. Če bi lahko zavrtela čas nazaj, bi redno hodila na preglede in se jim ne bi izogibala kot  ''hudič križa''.  Ampak žal tega ne morem storiti, lahko samo živim s posledicami svojih odločitev. Moja nočna mora se je začela pred natanko enim letom, meseca septembra. Nenado