Preskoči na glavno vsebino

Nosečnost in telesna aktivnost

 


Torej prve tri mesece je sladkor po domače povedano norel. Od hipoglikemije do hiperglikemije. Naučila sem se ga obvladati s pomočjo prilagajanja bazalnih odmerkov, OH faktorja in športa. Z obvladati mislim večino časa. Naša prijateljica sladkorna pač neprestano spreminja svoje zahteve in želje, posledično jo je včasih res težko razumeti in ji ugoditi. 
Več o  tem sem pisala tudi v prejšnjem blogu.

Telesna aktivnost torej definitivno pripomore k urejenosti krvnega sladkorja tudi med nosečnostjo. Je pa potrebno ugotoviti, kaj vam ustreza. Jaz sem to ugotavljala preko sistema poskusa in napake. Naredila sem ogromno napak, da sem našla ustrezno dozo telesne aktivnosti zame. Vsaka napaka me je stala živcev in sekiranja, ampak to sem pač jaz. Večni perfekcionist.  Včasih sem pretiravala z inzulinom in telesno aktivnostjo, kar me je vodilo v hipo in pitje ogromne količine soka. Včasih pa sem z telesno aktivnostjo celo še povišala sladkor. Razlog za to je adrenalin, ki se sprosti med telesno vadbo in dodatno dvigne krvni sladkor. 
Torej sama sem dodala nekaj inzulina, če je bil sladkor nad 11mmol/l in potem odšla na sprehod ali vozit sobno kolo. 
Moram reči, da mi je bil tukaj senzor v ogromno pomoč, saj sem s pomočjo njega pravilno dozirala inzulin in uravnavala tempo ter dolžino telesne vadbe. Ampak POZOR: sladkor pada še 12 ur po telesni vadbi, če je ta bila zelo intenzivna oz. manj časa, če je bila manj intenzivna. Tako, da sem v bolj aktivnem dnevu zmanjšala bazale za 10% za nekje 4 ure. 

Do 21. tedna nosečnosti sem vsak dan kolesarila sobno kolo ( 30min do 1 ure). Sprva hiter tempo oziroma tak kot sem ga bila navajena pred nosečnostjo. Po 14. tednu pa počasnejši tempo ( do zadihanosti oziroma niti do tega ni prišlo). 

Vsak dan sem se odpravila na sprehod. Včasih je bil to 10 minutni sprehod, včasih 30 minutni , včasih 1 urni. Tempo sprehoda in dolžina sta bila prilagojena predvsem glede na sladkor, počutje in teden nosečnosti.
Poleg sobnega kolesa pa sem se odločila za nakup programa od Alje Malis - Celostna nosečnost. Program je reees toop! Pridno sem ga izvajala do nekje 30. tedna. Potem pa priznam, so sprehodi postali moj edini šport.  Torej več o tem programu si lahko preberete na njeni spletni strani. 

Najlažje sem uravnavala krvni sladkor tako, da sem po zajtrku odšla na sprehod. Po kosilu sem odšla na sprehod samo, če sem jedla krompir (meni pač blazno dvigne sladkor) ali kaj podobnega, kar ni dobro vplivalo na sladkor. 

Telesna aktivnost je za cukrčke (kot tudi necukrčke) res pomembna, saj z njo vplivamo tako na psihično zdravje kot tudi telesno zdravje. Uravnamo sladkor za več ur in zmanjšamo tveganje za nastanek drugih bolezni. 

Tako da pridno športajte in ostanite zdravi!

P.S.: Na sliki je bil najin škratek v velikosti fižolčka ❤

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Zobki in sladkorna bolezen

Že kar nekaj časa nisem objavila nobenega bloga. Razlog za to je predvsem v pomanjkanju časa. Začela se je šola, nov razred in posledično več dela. Ampak vse to ni edin razlog. Razlog je bil predvsem  v tem, da sem šla skozi zelo težko preizkušnjo o kateri enostavno nisem mogla govoriti. Ja, sladkorna prinese takšne ali drugačne tegobe in včasih je tudi meni težko spregovoriti o njih.  Sedaj sem sprejela situacijo in nadaljujem s svojim življenjem in tako  sem se odločila, da vseeno nekaj o tem zapišem. Naj dvigne roko tisti, ki ob omembi zobozdravnika, začuti slabost in stiskanje v trebuhu… Med njih spadam tudi sama. To je eden izmed razlogov, da sem se jim izogibala, kolikor se je le dalo. Če bi lahko zavrtela čas nazaj, bi redno hodila na preglede in se jim ne bi izogibala kot  ''hudič križa''.  Ampak žal tega ne morem storiti, lahko samo živim s posledicami svojih odločitev. Moja nočna mora se je začela pred natanko enim letom, meseca septembra. Nenado