Preskoči na glavno vsebino

Kako začeti teči - 1. del


Sovražim tek. Sovražim tek že od srednje šole in Cooperjevega testa dalje. Nikoli nisem tekla prostovoljno. Potem pa me je pred enim letom prijela ideja, da bi začela teči. In sem res. Kdorkoli trdi, da tek osvobaja, grdo laže. Jaz se nisem počutila popolnoma nič osvobajajoče. Mislila sem, da bom umrla. Anže je rekel:'' Ha ha sem vedel, nikoli ne boš tekla.'' Eto, pa me je zagrabila trma: ''Ti bom že pokazala!'' In začela sem teči. Ne redno, pretekla sem največ 3,5km. Potem pa so se začele težave. S sladkorjem. Vedno sem imela hipo, po teku pa hiper. Spravljalo me je ob živce in moja volja ter trma po teku sta šli v tri krasne. Ja, sladkorna zna biti ''pain in the ass''. Z letom 2019 pa sem seveda sklenila  novoletno zaobljubo. Prvič bi rada sodelovala na maratonu in pretekla 5km ter dokazala, da sladkorčki tudi zmoremo!
Tako je padla odločitev in z Anžetom (mojo moralno spodbudo) sva se prijavila na Mariborski tek, ki bo 7. 9. 2019. In tako se je začel trening.

Anže svetuje: »Najprej krauca pol pa štalca.« Predno začnemo s tekom je dobro imeti razvite močnejše mišice na nogah, katere pridobimo s treningom – bodisi s telesno težo ali s pomočjo uteži, fitnes naprav. Če pa že redno tečemo, pa nam kakšen počep ne bo škodil [za vaje poglej v naslednji članek]. V grobi delitvi poznamo dve vrsti teka. To je tek po srednjem delu stopala (»po prstih«), katerega lahko tečemo tudi bosi. Za takšen tek je primerna obutev s tankim podplatom. Sam sem ljubitelj takega teka, vendar velika večina teče po petah, saj pri tem teku lahko pretečemo veliko daljšo razdaljo. V ta namen  obremenitev prenašajo sklepi, zato je pri tovrstnem teku pomembna zelo dobra obutev, da sklepi niso podvrženi prevelikim obremenitvam. Tamari je pomembnejše premagati 5 km, tako sva skočila po primerno obutev, ki je po navadi dražja. Seveda pa se izogibamo trdim podlagam in raje najdemo kaj mehkejšega. Midva rada skočiva v Betnavski gozd pri Mariboru, pa še prijetneje je v vročih poletnih dnevih. Kaj pa sladkorna?

Najprej bova skušala ugotoviti, kako preprečiti padec sladkorja v krvi in nato porast sladkorja po treningu. Šele na to lahko začneva graditi na moji kondiciji in dolžini pretečene poti. Lotila sva se pisanja seznama in preverjanja različnih živil ter njihovega vpliva na sladkor med športno aktivnostjo. Zapisovala bova sladkor pred, med in po telesni vadbi. Po potrebi bom prilagodila tudi bazalne profile. Na srečo uporabljam senzor, s pomočjo katerega bom lažje prepoznala vzorce obnašanja sladkorja. In priznam, da me včasih sladkorna tako razjezi, da izgubim motivacijo do teka. Ampak upam, da moja trma zmaga. Tokrat mi enostavno mora uspeti!

V naslednjih nekaj tednih, vam bova predstavila, kako sva se lotila mojih priprav na 5km tek. Sproti bova pisala o najinih vzponih in padcih. Spremljaj naju in drži pesti, da mi uspe! Če pa imaš kakšno dobro idejo oziroma nasvet, pa nama ga hitro posreduj! Se je še kdo izmed cukrčkov prijavil na ta tek?


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Zobki in sladkorna bolezen

Že kar nekaj časa nisem objavila nobenega bloga. Razlog za to je predvsem v pomanjkanju časa. Začela se je šola, nov razred in posledično več dela. Ampak vse to ni edin razlog. Razlog je bil predvsem  v tem, da sem šla skozi zelo težko preizkušnjo o kateri enostavno nisem mogla govoriti. Ja, sladkorna prinese takšne ali drugačne tegobe in včasih je tudi meni težko spregovoriti o njih.  Sedaj sem sprejela situacijo in nadaljujem s svojim življenjem in tako  sem se odločila, da vseeno nekaj o tem zapišem. Naj dvigne roko tisti, ki ob omembi zobozdravnika, začuti slabost in stiskanje v trebuhu… Med njih spadam tudi sama. To je eden izmed razlogov, da sem se jim izogibala, kolikor se je le dalo. Če bi lahko zavrtela čas nazaj, bi redno hodila na preglede in se jim ne bi izogibala kot  ''hudič križa''.  Ampak žal tega ne morem storiti, lahko samo živim s posledicami svojih odločitev. Moja nočna mora se je začela pred natanko enim letom, meseca septembra. Nenado