Preskoči na glavno vsebino

Ko cukrčki potujemo...


Poletne počitnice se bližajo in večina nas je že v načrtovanju dopusta. Midva vsaj 2x letno kam odpotujeva in dava možgane na off. Pred potovanjem pa hja... Ko se boste naslednjič vsi tisti, ki nimate sladkorne bolezni pritoževali, kako težko je spakirati, se spomnite na ta članek.
Sladkorna bolezen je za potovanje res zahtevna sopotnica. Zapletov nastane več. Prvi se pri meni vsako leto, ampak res vsako leto, pojavi že v prvi fazi. V fazi načrtovanja. Ko odprem omaro in ugotovim, da bi morala po nov dvig pripomočkov. Super. Imam še sploh veljavno naročilnico? Hitro kličem lekarno, kjer mi gospa lepo potrpežljivo razloži, da je naročilnica žal potekla in potrebujem novo. Tako se začne moje dirjanje do zdravnika. Ampak, ko ima hudič mlade, jih seveda ima več, zdravnik je na dopustu in ambulanta ima spremenjen urnik. Seveda je ta trenutek zaprta. Postanem živčna. Vsi so krivi, samo jaz ne.
Na koncu mi v zadnjem trenutku vseeno uspe dobiti naročilnico in polovico pripomočkov, kajti več jih seveda ni na zalogi. 
Sledi drugi del: kako vse spraviti v tako majhen kovček. Torej napišem na listek vse kar potrebujem. Veselo zlagam in kljukam. Ponosna sem nase, da sem vsaj v tem delu organizirana. Po 7 urah pakiranja in 10x preštetih vseh pripomočkih, ker ziher je ziher, končno ugotovim, da imam vse kar potrebujem. 
Nato naletim na tretjo težave, kovčka seveda ne gre zapreti. Začne se zlaganje tetrisa. Po treh urah in razrahljanih živcih mi seveda tudi to uspe. Če pa kovček ustreza  predpisanim kilogramom letališča, pa sem tako ali tako praktično zmagovalka. 

Nasveti pri pakiranju zdravstvenih pripomočkov:
1. Naredi seznam in delaj kljukice
2. Vedno vzemi več pripomočkov, kot jih dejansko potrebuješ (primer: za sedem dni vzamem 5 setov in rezervoarjev, 3 ampule insulina, vsaj 5 iglic na dan in 100 trakov za merjenje glukoze ter 1 senzor za ziher)
3. S seboj vzamem vedno tudi rezervni sprožilec za menjavo setov
4. Vzemi obliže, kajti na morju se vse hitreje odlepi (švic, voda in sol)
5. Vzemi potrdilo, da si sladkorni bolnik v angleščini za letalo in tudi, kadar ne greš na letalo
6. Vzemi navodila za alarme na črpalki in senzorju sploh, če greš v države, kjer WIFI ni takoj na dosegu roke
7. Rezervne baterije, kajti vedno jih zmanjka v najmanj primernem času. Sama jih pred potovanjem zamenjam
8. S seboj vzamem tudi insulinske pene (2-3 po 100ml) in igle za mehanski injektor ter glukagon
9. Ne pozabi na pripomočke za hipoglikemije. Sama vedno vzamem veliko pakiranje glucotabs tabletk za dvigovanje sladkorja, kekse, banane in sadni sok 
In še en nasvet: poleti v črpalko daj manj insulina, saj zaradi pregrevanja slabše deluje. S seboj vzemi tudi hladilne torbe in pingvine (za na pot in na plaži).

Pa veselo potovanje! 


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Zobki in sladkorna bolezen

Že kar nekaj časa nisem objavila nobenega bloga. Razlog za to je predvsem v pomanjkanju časa. Začela se je šola, nov razred in posledično več dela. Ampak vse to ni edin razlog. Razlog je bil predvsem  v tem, da sem šla skozi zelo težko preizkušnjo o kateri enostavno nisem mogla govoriti. Ja, sladkorna prinese takšne ali drugačne tegobe in včasih je tudi meni težko spregovoriti o njih.  Sedaj sem sprejela situacijo in nadaljujem s svojim življenjem in tako  sem se odločila, da vseeno nekaj o tem zapišem. Naj dvigne roko tisti, ki ob omembi zobozdravnika, začuti slabost in stiskanje v trebuhu… Med njih spadam tudi sama. To je eden izmed razlogov, da sem se jim izogibala, kolikor se je le dalo. Če bi lahko zavrtela čas nazaj, bi redno hodila na preglede in se jim ne bi izogibala kot  ''hudič križa''.  Ampak žal tega ne morem storiti, lahko samo živim s posledicami svojih odločitev. Moja nočna mora se je začela pred natanko enim letom, meseca septembra. Nenado