Preskoči na glavno vsebino

Svetovni dan diabetesa

 

Danes je svetovni dan diabetes. Dragi sladkorčki! Želim vam dobre sladkorje, čim manj ''roller coasterjev'' in delujočo tehnologijo!

Vedno, ko je svetovni dan diabetes, se spomnim na svoje začetke. Začetki segajo v leto 1996, ko sem dopolnila komaj 4 leta. Na dneve, ko sem po dnevni sobi hodila sem in tja. V rokah držala prislonjen sprožilec za vbod (POZOR govorimo o letu 1997, takrat niso bili tihi in majhni ali nežni!). Zbiram pogum. Tresk! In uspe mi. Prvič se samostojno zbodem in si izmerim sladkor. Ponosna sem nase. Naslednjič zbiram pogum krajši čas. Dokler zbadanje ne postane rutina. Ni več strahu. Ni več bolečine. Je samo avtomatika. Tako kot bi vozil avto. Pač veš kaj moreš, poznaš zaporedje in o tem sploh več ne razmišljaš. Prideš tudi do te mere, da tako malo razmišljaš in po meritvi izključiš aparat ter pomisliš:''Kolk sem že namerla?'' Še dobro, da imajo vsi ti aparati spomin. Tudi leta 1997 so ga imeli.  Na srečo.

Sledi hujša stvar. Injekcija inzulina. Tu zbiram pogum verjetno ne več ur ampak več dni. In mi uspe. Peče, ker stisnem koliko se da hitro. V šoli hodim na toaleto in si tam v miru dajem inzulin. Vedno dajem v nogo. Bojim se trebuh, zelo bojim. Ne bojim se ga par mesecev, ampak let.

Stara sem 12 let in dobim inzulinsko črpalko. Več dni se jočem in smilim sama sebi. Ker zdaj, zdaj bodo vedeli! Zdaj sem drugačna. Zdaj ne morem več občasno pred kakim luštnim fantom prikriti, da imam sladkorno bolezen. Vidi se. Svet se mi podre. Ampak s črpalko je toliko lažje. Zadiham. Končno lahko goljufam. Ja, puberteta naredi svoje. Črpalka postane medij goljufije in cukri ponorijo. Zdaj se zbadam v zadnjico. Bojim se trebuha. Šele pri 20 letih se prvič zbodem v trebuh. In še zdaj pri mojih 30 letih, smo v letu 2022, zbiram pogum pred vsakim sprožanjem v trebuh. Diham, diham in šele po par minutah uspešno pritisnem gumb na sprožanje.

Normalno je, da imaš strahove. Normalno je, da jih imaš tudi po 26 letih sladkorne bolezni. Vsak od nas se bori s svojimi strahovi. Vsaki strahovi, pa četudi so tako nesmiselni, so resnični in za nas pomembni.

Tehnologija je v teh letih tako napredovala. Neizmerno. Olajša nam vsakdan in nam naredi življenje kakovostnejše. Včasih seveda dodatno zakomplicirano.

Upam, da nam prihodnost prinese čim več dobrega, napredka v tehnologiji in zdravega življenja. Imamo to!

 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Zobki in sladkorna bolezen

Že kar nekaj časa nisem objavila nobenega bloga. Razlog za to je predvsem v pomanjkanju časa. Začela se je šola, nov razred in posledično več dela. Ampak vse to ni edin razlog. Razlog je bil predvsem  v tem, da sem šla skozi zelo težko preizkušnjo o kateri enostavno nisem mogla govoriti. Ja, sladkorna prinese takšne ali drugačne tegobe in včasih je tudi meni težko spregovoriti o njih.  Sedaj sem sprejela situacijo in nadaljujem s svojim življenjem in tako  sem se odločila, da vseeno nekaj o tem zapišem. Naj dvigne roko tisti, ki ob omembi zobozdravnika, začuti slabost in stiskanje v trebuhu… Med njih spadam tudi sama. To je eden izmed razlogov, da sem se jim izogibala, kolikor se je le dalo. Če bi lahko zavrtela čas nazaj, bi redno hodila na preglede in se jim ne bi izogibala kot  ''hudič križa''.  Ampak žal tega ne morem storiti, lahko samo živim s posledicami svojih odločitev. Moja nočna mora se je začela pred natanko enim letom, meseca septembra. Nenado