Preskoči na glavno vsebino

Kako začeti teči - 2.del (+recept ovseni keksi)


In sem se lotila teka. V tem trenutku mi uspe preteči 2,5km brez, da bi se pri tem morala ustaviti, ali bi umirala od prenapora. Preizkusila sem tek v različnih delih dneva, z različnim začetnim stanjem sladkorja, različnim aktivnim insulinom, vnosom OH pred tekom ipd. Moram pa na žalost povedati, da sedaj ne tečem že 7 dni, saj imam operativne posege na čeljusti in zobeh. A o tem več v naslednjem članku.
Vse ugotovitve so zapisane za tek, ki traja 15 do 20 min do 3km.

Ugotovitve prvih dveh tednov

1.       Jutranji tek
Pri meni se je zaenkrat najbolje obnesel jutranji tek. Kadar sem imela sladkor nad 6mmol/l, nisem potrebovala dodatnega vnosa OH pred tekom. Fenomen jutranje zore je poskrbel, da je sladkor ostal med 6 mmol/l do celo 10mmol/l. Če sem se zbudila z nižjim sladkorjem od 6mmol/l, sem zaužila 15 - 20g OH. Po teku se si dozirala insulin za obrok in počakala z obrokom 10minut. Bralka mi je podala tudi lastno izkušnjo tek z začetnim višjim sladkorjem, kjer si ona da polovično korekcijo, odklopi insulinsko črpalko in začne s treningom. Sama tega nisem preizkusila, saj mi običajno zelo hitro pade sladkor in imam malo strahu pred tem.

2.       Večerni tek
Zvečer mi je bilo veliko težje. Težje je bilo paziti, da ni aktivnega insulina. 30 minut pred tekom sem izklopila insulinsko črpalko. Velikokrat je bilo potrebno pojesti 15 do 20g ogljikovih hidratov pred samim tekom. Pogosteje se mi je zgodilo, da je kljub temu sladkor padel in sem vsa besna morala prekiniti vadbo. V teh trenutkih bi diabetes res poslala na dopust :D

Ideje za hrano pred tekom
Ugotovila sem, da ni najbolj pametno pred tekom jesti kosmičev v mleku ali z grškim jogurtom, saj mi je bilo po tem nenormalno slabo. Zelo dobro so se obnesi ovseni keksi, ki so sladkor dolgo držali na določenem območju. Občasno sem pojedla tudi pirin polnozrnat toast 25g z rezino sira.  Naša bralka mi je svetovala tudi banano. Sama je povedala, da poje 20-30 minut pred tekom banano ali Frutabelo (oziroma sadno rezino). Med tekom se odklopi od insulinske črpalke ali pa samo zaustavi njeno delovanje. Po 45minutah vadbe občasno potrebuje kak Dextro, nato pa lahko nadaljuje z vadbo oziroma tekom.  Banana se pri meni žal ni obnesla, saj je hitro dvignila sladkor, ki je na to tudi hitreje padel.

Recept za ovsene kekse:
60g ovsenih kosmičev
1 velika žlica arašidovega masla
žlička sukrina
1 jajce
Po želji: sadje, oreščki, temna čokolada…
 Oblikujemo 5 majhnih piškotov. Postavimo v pečico ogreto na 180 stopinj za 20 minut.





 Kalorijske vrednosti za 1 piškot

80 cal
7,8g ogljikovih hidratov
3,5g maščobe
3,5g beljakovin

Sama uporabljam naravno arašidovo maslo - pozorno preberem etikete. In zmlete ovsene kosmiče, ker so mi boljšega okusa. 

 Ko bo moje zdravstveno stanje ponovno stabilno, bom seveda začela ponovno prakticirati tek in hitro hojo. Ugotovila sem, da mi jutranji tek ali hitra hoja v obsegu 30 minut pomaga uravnavati sladkor skozi cel dan. Še vedno sicer imam hipe med samo telesno vadbo, kar me včasih razkuri in mi pobere vso voljo. Ampak se trudim in vztrajam. Vesela sem vaših nasvetov, saj me ti še bolj motivirajo. Hvala! =)


Če imate še kak nasvet, ga hitro podelite z nami! Vsaka izkušnja pride prav :)  

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Zobki in sladkorna bolezen

Že kar nekaj časa nisem objavila nobenega bloga. Razlog za to je predvsem v pomanjkanju časa. Začela se je šola, nov razred in posledično več dela. Ampak vse to ni edin razlog. Razlog je bil predvsem  v tem, da sem šla skozi zelo težko preizkušnjo o kateri enostavno nisem mogla govoriti. Ja, sladkorna prinese takšne ali drugačne tegobe in včasih je tudi meni težko spregovoriti o njih.  Sedaj sem sprejela situacijo in nadaljujem s svojim življenjem in tako  sem se odločila, da vseeno nekaj o tem zapišem. Naj dvigne roko tisti, ki ob omembi zobozdravnika, začuti slabost in stiskanje v trebuhu… Med njih spadam tudi sama. To je eden izmed razlogov, da sem se jim izogibala, kolikor se je le dalo. Če bi lahko zavrtela čas nazaj, bi redno hodila na preglede in se jim ne bi izogibala kot  ''hudič križa''.  Ampak žal tega ne morem storiti, lahko samo živim s posledicami svojih odločitev. Moja nočna mora se je začela pred natanko enim letom, meseca septembra. Nenado