Preskoči na glavno vsebino

Letališča in cukrčkova obvezna oprema




Letališča so zame drugi najbolj stresen del potovanja. Prvi del je pakiranje vseh naših pripomočkov in upanje, da nisem česa spregledala ter pozabila. Naslednji stres pa je letališče. Ne vem zakaj, ampak vedno me stiska v trebuhu, preden opravim kontrolni pregled. V vseh teh letih potovanja z letalom sem naletela na takšne in drugačne situacije. Vsaka letališča v posameznih državah imajo določena pravila. Nekje so strožja, drugje manj. Vsekakor se moraš zavedati, da nisi edini sladkorček, ki potuje in, da je osebje s to boleznijo seznanjeno.

Vedno imej s seboj potrdilo v angleščini, v katerem je zapisano, da si sladkorni bolnik in so opredeljeni medicinski ter drugi pripomočki, ki jih potrebuješ za zdravljenje. Potrdilo ti lahko izda diabetolog. Sama ga vedno slikam in ga imam še na telefonu, v primeru, da bi potrdilo slučajno izgubila.

Pripomočke za diabetes imej vedno v ročni prtljagi! Razen, kadar greš na potovanje za več mesecev, takrat seveda ne moreš vseh medicinskih pripomočkov spakirati v ročno prtljago. Sama sem pred leti potovala na Dansko za 4 mesece. Za približno 3 tedne pripomočkov sem imela v ročni prtljagi, preostali delež pa v oddani prtljagi. Razen insulina, tega sem v celoti imela v ročni prtljagi.
Bodi pozoren/na, da insulinske ampule/ insulinske pene spakiraš v prozorne vrečke (max 100ml na vrečko). Sama sem na daljše potovanje insulin spakirala v prozorne vrečke in dala v majhno hladilno torbo (kot denarnica) ter vanj položila hladilni gel. Tega ne počnem, kadar let traja manj od 6 ur oziroma zunaj niso ekstremno visoke temperature.
Igle, sete, rezervoarje, alkoholne robčke in trakove za merjenje sladkorja v krvi zložim v manjšo torbico, ki jo potem na pregledu odprto položim v škatlo. Tako mi je lažje, kot vleči vrečke iz torbe ali celo posamezne dele polagati iz kovčka v škatlo.
Samo v Benetkah so mi na letališču komplicirali zaradi Frutabele in Dextro tablet. Drugje nikoli nisem imela težave z vnosom hrane, ki je potrebna za dvigovanje sladkorja. To naj bo zapisano tudi na potrdilu za letenje.

Kako pa je s črpalkami in CGM napravami (senzorji)?
Takoj, ko greste na pregled opozorite osebje, da nosite za pasom insulinsko črpalko in senzor za merjenje sladkorja v krvi. Povejte, da napravi NE! smeta čez rentgenski pregled, temveč morata biti pregledani ročno. Ne odklapljajte insulinske črpalke in ne polagajte senzorja (če imate Dexcomovega) na pult v škatlo, temveč skupaj z obema pojdite čez detektor kovin. Najverjetneje boste s tem sprožili alarm. Nič ni narobe, postavili vas bodo ob stran in vas ročno pregledali. Včasih želijo aparata ročno pregledati, kar jim seveda dovolite. 

Želim vam lepe počitnice in točen let! =)


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Zobki in sladkorna bolezen

Že kar nekaj časa nisem objavila nobenega bloga. Razlog za to je predvsem v pomanjkanju časa. Začela se je šola, nov razred in posledično več dela. Ampak vse to ni edin razlog. Razlog je bil predvsem  v tem, da sem šla skozi zelo težko preizkušnjo o kateri enostavno nisem mogla govoriti. Ja, sladkorna prinese takšne ali drugačne tegobe in včasih je tudi meni težko spregovoriti o njih.  Sedaj sem sprejela situacijo in nadaljujem s svojim življenjem in tako  sem se odločila, da vseeno nekaj o tem zapišem. Naj dvigne roko tisti, ki ob omembi zobozdravnika, začuti slabost in stiskanje v trebuhu… Med njih spadam tudi sama. To je eden izmed razlogov, da sem se jim izogibala, kolikor se je le dalo. Če bi lahko zavrtela čas nazaj, bi redno hodila na preglede in se jim ne bi izogibala kot  ''hudič križa''.  Ampak žal tega ne morem storiti, lahko samo živim s posledicami svojih odločitev. Moja nočna mora se je začela pred natanko enim letom, meseca septembra. Nenado